Monday, May 4, 2009

Semalam... bengang + kesian

semalam hampir setengah hari dlm highway. jem sgt panjang kat lebuhraya PLUS. aku tdo bgun-tdo bgun xtau bape kali.. x jugak reda2 jem..kunun2 ikut jalan kampung tembus kat susur PD-Smban. skali jem jugak.. panjang sampaila hentian seremban utara.

apa yang buat aku bengang adalah sikap pemandu2 malaysia mahupon singapore yg xde civic!! mungkin psl diaorang xpkai honda civic cam aku.huh!! memandu di lorong kecemasan adalah tabiat yg paling aku benci, anti', aku xkan buat n aku paling menci tgok org2 yg buat prangai nih! kalu kene bayar pon aku xkan drive kat emergency lane. org2 camnila yang memeriahkan lagi kesesakan lalu lintas. dia pk, dia je nak sampai awal. xkira la kete ko 2 power sgt or turbo ke ada Vtec ke.. ikutla peraturan. mane leh potong sblah kiri. lagipun ada purpose nape lane 2 dinamakan emergency lane.. untuk emergency case sj la.. nak benti psl kete rosak ke.. ini idak..mike main redah aje.. dengan perasaan membara ditambah pulak dgn cuaca yg panas terik smlam..aku trus memaki pemandu2 ni..tp dlm atila. aku rs ramai jugak yg marah kat depa ni.. yela suke2 jek motong belah kiri.. tetiba.... satu kemalangan ngeri terjadi!! 6 biji kereta berderetan menghentam antara satu sama lain. kat lane kecemasan la. automatik je mulut aku ckp "PADAN MUKA KAU!!"

tp ape yg buat aku jd terkesian adalah pabila tiba kat kete yg paling depan skali > sebiji avanza hijau. satu family n ada baby tgh menangis kat tepi jalan 2. aku jd kesian.. tp 2la salah bapak dia jgk.. yg p drive kat lane kecemasan 2 psl pe?? kan da eksiden.. teruk jugakla avanza 2.. hati kecik tp nak ikut samseng jalanan... awak 2 bwk kluarga. pandulah dgn berhemah..

2la aku nak pesan kat kwn2 yg lain... bersabar 2 byk hikmahnya.. gelojoh x sabar memangla ade padahnya. ingatlah org yg tersayang sewaktu memandu.. JGN SESEKALI DRIVE KAT LANE KECEMASAN. kalu aku nmpak kete2 yg aku knal drive kat lane kecemasan..tgokla! aku taburkan paku nti.. ade paham??!!

No comments:

Post a Comment

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...