Tuesday, January 26, 2010

Pindah rumah.....

minggu ni sangat havoc!! dengan gangguan emosi kat tempat keje..aku xmo amek port hal ni lagi!!.. then berebut siapkan cik wan nak pegi kursus kat PD. dah cma mcm shoping brg2 bdk nak naik skolah..beli kasut..suar..baju..huhuuu.. xabis kat ctu je..malam sabtu memerah keringat mengemas rumah baru..pagi ahad punggah barang.. so hasilnya isnin aku kene cuti..abiskan ngemas rumah.. ponat wey pindah..

tp sangat puas hati dgn rumah baru ni.. bukan sahaja siuman (toilet n dapur dibelakang) malahan reasonable harga sewa bulanan.. plus ade 3 bilik n 2 bilik air.. owner pon xcerewet.. dan yang paling penting... xpakai orang tengah pon.. selain dari kesibukan rumah baru...aku sibuk jugak berkereta sederhana baru... baru nak pakai.. keta model cma.. cuma dah bikin ejen Vtec.. tau2 la... org laki nye minat..

before aku pindah rumah baru ni.. aku dah kaji ciri2 n beberapa precaution yang aku ingatkan diri aku...serta aku nak ingatkan kat sesapa yang nak pindah rumah baru.:
- cari rumah yang menepati cita rasa dan kemampuan anda dari segi saiz, harga, kawasan kejiranan.
- bila dah jumpa rumah..usha luar dalam.. tgok kebersihan.. test sume plug, lampu, kipas,, air kat toilet..sinki
- kenalpasti @ berkenalan dengan tuan rumah..scan dulu hatibudi tuan rumah..tgok2 suci ke idak..takut2 ade virus or spam
- pastu..nego deposit n harga sewa..sampai dia menggigil nak bagi korang duduk ctu.
- mintak ape yg patut sblm pindah masuk macam kipas..lampu..n minta baiki mana2 yg rosak (tuan rumah ade yg lidah cabang..nti kita dah pindah dia xmau baiki)
- dah settle sume 2..lehla berkemas, angkat barang..pindah masuk..yehaaaa...
yang paling penting n pengajaran untuk aku.. JGN GUNA KHIDMAT ORG TENGAH!!!

so jemputla sume kawan2 mai umah aku ye..... nti aku hidang skyjuice n cream creacker..ok what!!!

No comments:

Post a Comment

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...