Tuesday, July 20, 2010

ramadhan bakal tiba...

lebih kurang 22 hari lagi ramadhan bakal menjelang... alhamdulillah...dapat kita sama2 berpuasa lagi tahun ni ye.. InsyaAllah... so ape persediaan untuk sambut ramadhan?? [persediaan syawal kita sembang ujung bulan 8 ye]. saya dah mula fikir juadah apa yang bakal disediakan untuk diri sendri ramadahan ni nanti. maklumla tahun ni untuk tahun ke-3 saya puasa sendri..cik wan masih lagi berkursus di PD.. dgr cerita lepas raya baru boleh posting ke sg.buloh..oh..penantian itu sememangnya satu penyiksaan. saya dah malas nak berharap..sbb dah 3 tahun pon berharap, n the result is just the same.. masih perlu menunggu..saya redha.....

erm...dah mula terbayang waktu sahur n berbuka puasa yang bakal kucar-kacir.. almaklumlah..anak dara saya dah pandai berjalan..sure dia menyibuk je nanti.. xpelaaa.. Alhamdulillah..ade org teman berbuka tahun ni..yeay!.. so..gaji bulan ni, terasa nak beli kerusi baby...untuk maira teman saya waktu berbuka.. selama ni letak kat kerusi biasa 2 je..sambil tangan n kaki menahan anak dara 2 dr terjun kerusi..uish...hampir2 heart attack la ibu n daddy maira ni.. so penyelesaiannya..beli kerusi baby!!!...

tiap tahun dalam bulan ramadhan, ada juadah wajib untuk saya masa bersahur n berbuka... apa dia?? ok untuk sahur..saya mesti kene ade serunding daging...wajib taw... dulu zmn belajar saya selalau BLASAH effa (my bff) nye serunding...hahaha coz dia org tganu...sure mak dia pos sikit utk dia.. hehee..so tahun ni kene order la dr eppa.."mate sila lah pos segera serunding i tu" hehee

kalau berbuka pula, saya mesti nak makan kuih tepung pelita n paceri nenas.. 2 menu wajib.. sampai suami pon dah bleh agak apa saya nak.. n kalau air..sy memang suka air soya atau tebu.. tepung pelita??tau x kuih ape??inilah kuih tepung pelita ye
sedap dimakan ketika sejuk..perghhh...terliur teman.. 5 ketul for RM2.00 ni rate kat tanjung malim ler
lain org lain selera tekaknya... kalau kat kampung, berbuka mesti telan nasi dulu..pastu kuih pas balik terawih br belasah..huhuuu..rindunye nak pose kat kampung.. xpe..xpe..saya dah apply cutui 3 hari start dari 1st ramadhan..1st ramadhan hari rabu..so saya leh cuti kat kmpung sampai ahad..dapatla 4 hari sahur di kampung... syoknyeeeee.....

okla..dah 1pm.. nak p pekan..anatau baju melayu husband...dia nye baju jek xbuat lagi... baju saya n maira dah selamat pon...kehkehekh...kalau dia tau sure kene marah...ok daaaaa

SELAMAT BERSIAP SIAGA UNTUK RAMADHAN!!!!

6 comments:

  1. yeayy maira pose tahun ni :P

    saya pun suka sangat tepung pelita! :)

    ni saya tgh sibuk la nk menggantikan pose ni hehee

    ReplyDelete
  2. yeay...pasti maira yang lagi sibuk nak makan dr ibu dia...heheheee...

    ooo...mengganti di WAKTU KECEDERAAAN ye!.. ok selamat berjaya..huhuuu

    ReplyDelete
  3. tak sabar sebenarnya nak mula berpuasa..
    :)

    ReplyDelete
  4. waaa... lady mesti nak masak macam2 kan??? syoklaaa.. nak jd anak angkat lady la gini..haahaha
    layak ke??

    ReplyDelete
  5. tahun ke-2 kta beraya dgn anak kn..
    bj raya muiz sume blm tempah lg..kje2 last minit la ni..huhu..
    dh ade ank ni, raya pk anak je...kta x prepare ape pun xpe...

    ReplyDelete
  6. btol2 baju maira je dah booked dlm 4 psg..2mgu lagi sampai..xtermasuk bj kurung dia 2 helai..gosh!
    nadnye bj br sehelai :P

    ReplyDelete

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...