Wednesday, October 13, 2010

pengorbanan seorang bernama izwan

selalu kita dgr org cerita pengorbanan ibu, pengorbanan ayah, pengorbanan anak...kali ni saya nak cite pengorbanan seorang lelaki yg bernama suami...ecececeeeh.... bukan ape just nak share kebaikan yang ada dlm diri encik suami..supaya nti kalo rasa2 nak gado jek..bleh baca entry ni sume..almaklomlahkan..kalau time gadohkan sume nye nmpak buruk...ngeh3..

ari 2 kan saya ada kata yg saya dah mula ulang alik ke ipoh kan?? ramai kata wan kejam..tp sy xpenahla ckp kat dia..sbb saya faham kenapa saya yang perlu berulang...xpayah citela kan... ok..nak dijadikan cerita pulak..dah hampir seminggu lebih wan berulang dari ipoh ke tanjung malim. so what? smaa je dgn apa yang saya buat dulukan?? bukan..bukan..xsama ye..sebab dia berulang seorang diri, naik motor..seawal jam 5.00pagi..meredah sejuk, embun,gelap melalui highway ke Ipoh..ambil masa paling lambat 1 jam 45 minit!! pergh.....hebat x?

mungkin ade juga org lain yang berulang sejauh ini..tp xramai rasanya yang naik motor kan? so saya rasa sangatlahhhh terharu dengan apa yang dia buat ni.. katanya bila balik tgok muka saya n maira..ilanglah kepenatannya.. saya suka lah dia balik...xdela rindu aje..tp...keselamatn dia adalah yg paling saya bimbangkan.. selalunya kalau wan dah pegi keje..saya xtido..terus dgn kemas2 rumah..xbleh nak lelapkan mata..risaukan keselamatan dia...

tiap kali bila dibangkitkan isu keselamatan..yg sering wan ckp"ajal ketentuan tuhan, kat mana pon bleh jadi.. doa je untuk keselamatan saya..moga niat baik saya dpt redha dr Allah".hukhukhuk..touching! ade masa kata2 wan agak relevan la..walau kebanyakan nya xrelevan  hahahaa... so..suami ni sebenarnye ade gak sifat caring dia..cuma kdg2 xpandai nak tunjuk.. kalau tunjuk pon xselembut sentuhan wanita...ceh!


so, hope untuk sekian kalinya xkan ade ape2 yang buruk terjadi kat cik wan..[tolong doakan ye sume kengkawan..tq] ni je la yg saya nak share kali ni.... kesian dia..hari ni sampai lewat skit..so kene denda lah..keje tambahan 3 hari..huhuuu cam cite p.ramlee dlm madu 3..cet!! bila dah jadi camni...saya berkira2 nak bagi dia sertai misi ke lubnan...perlu ke????? 

No comments:

Post a Comment

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...