Wednesday, March 30, 2011

gabung ke x gabung?


skrg jam dah pukul 4.40. lagi 20 minit dah bleh balik. aku mcm biasa haruslah ke kereta awal sedikit.sbb nak panas kan enjin.kete limited edition ni pelik skit.kalau enjin xpanas xbleh jalan. so sesapa yg kalau ade hal urgent dan perlukan pemandu, pastikan aku pilihan yg terakhir.

sbnanye  bukan nak cite sgt psl keta limited edition sgt pon. cume rs sgt sedikit pelik dgn diri ini sejak kebelakangan ini. aura -ve mcm dah penuh sgt dlm diri ni.smpai xbleh nak bersetuju dengan apa saja. nak2 pulak bila sampai pada topik penggabungan xx dan xy.sgt tegang boleh wat gadoh besar. hasilnya aku belasah durian 2 biji kat bilik alatan.

arini bos yg pompuan dtg ke opis kami utk 'beramah mesra' dgn staf opis kami. dan hal ni awal2 lagi aku dah suarakan. dan perkara yg sama jugalah terjadi untuk sekian kalinya. petang semalam jugalah br terhegeh2 nak buat slide persembahan. dgr cite ni semua bahana timbalan pengarah giler kuasa yg budget macam serba tahu, padahal satu kerja pon xbuat. yg dia tau p klinik je.

hasilnya harini perjumpaan kurang 2 jam tu, mcm biasala janji manis ditabur, cuba memberi harapan. aku dah boleh agak  perkara ni akan jadi sebelum perjumpaan ni lagi. aku tau ramai kwn2 sekerja yg pelik sbb aku ni mcm dah giler xsiuman nak angin aje. tp hakikatnye korang tgokla sendri. aku bukannye xpnah join meeting2 bsr dgn ketua ni. aku paham sgt kalo stalat ckp je mcm ni dgr je bolehla nak percaya tu kirim salam ajela. diorang memeang suke ckp A kat sini, pastu dtempat lain ckp B.

naluri aku kata kuat yg penggabungan akan berlaku.samada suka atau tidak. kita akan terima padahnya. bagi aku drpd kerja terumbang ambing mcm ni.kite kerja org lain dpt nama. baikla kita ke sana.untung2 bos baru boleh protect kita n naikkan kita. bukan mcm skrg ni kita survive untuk diri kita sendiri. kalau makan gaji buta macam si Id@#$ 2 pon xde sape nak amek tau. kalau mulut manis tp buat keje xtahu mcm si d!@#$ 2 pon xde hasilnya. dr hari2 aku dgr cite buruk psl diorang ni baikla aku buat kerja yg memang boleh jamin akan kedudukan aku. bukanlah mcm skrg ni yg org sentiasa yakin aku n ofismate aku xde keje.

sayang 2 mmangla syg dgn ofis lama ni.tp kalau driver komuter xmo gerakkan gerabak mmg ape pon xkan berhasil.kita sibuk buat kerja. bila org caras kita xde sape nak backup kita. hakikatnya kehadiran dia kat cni adlh utk mudahkan kerja dia, dan batu loncatan utk dia. dan lagi satu mem'balaci'kan kita.

buat ms skrg ni aku mmg fedup tahap gaban kat dia. aku mmg wat bodo je ape yg dia suruh. dia senang je. arah kita buat itu buat ini. kalau arah pastu share kan skit alaun gaji buta yg dia dpt tu xpe gak. ni duit nak. keje malas.ikut hati nak je sound direct. so skrg ni tunggu dan lihat je. korang yg xsetuju dgn pendapat aku ni, satu hari nti kalau btol aku ckp..waktu tu mulut kasi muncung dan sebut "OOOOOOOOOOOOO....." panjang2 k.

kita sama2 perjuangan saki baki yang tinggal, agar setelah kita tinggalkan ia kelak, harap2 kita masih mampu kenagkan yg manis tentang ia..

1 comment:

  1. mmg cmtu la keje gomen.tgk bos.aku pnah jd site engineer kt gomen.

    semua ni politik.cam haram jadah.tau nak senang je.

    ReplyDelete

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...