Monday, March 14, 2011

why do we blog?

tadi aku p makan cendol kat tepi KFC tnjung malim..after makan terjalan kat kedai Majalah deret2 situ.. teringatlak psl mak kecik kata, blog dia terpilih sbg 50 blog pilihan InTrend.. pertama kali dlm sejarah jugalah aku beli Intrend..n it's True! mahal ek mak kecik?? hahaha
 this is the piece..terbaikla!!!
masa dok belek2 majalah ni..kagumla dgn sume blog yg disenarakan..serius diorang ni rajin menulis.. xmcm aku tulis bila ade mood.. n kalau diminta kategorikan jenis blog aku pon aku xsure.. blog keibubapaan ke.. blog fesyen ke (sudah mesti tidak) atau blog sukan ke(jauh bebeno peginye)..huhuuu senang cite blog rojak la kot.. hehehe..bleh trima pakai ke jenis blog camni?

aku masih ingat ade org tanye aku..kenapa ko berblog nad? masa 2 aku br berfikir...ape tujuan aku berblog. emm.... pada aku tjuan utama aku berblog adalah untuk meluahkan apa yg terpendam dlm hati, nak share pendapat..walaupon kdg2 xde org pon baca..hahaha n aku jugak nak taipkan kejadian2 hepi yg terjadi dlm hidup aku.. xperlu rasanya ada org membaca blog kita.. sbb secara terapinya..bila kita dah menaip untuk luahkan perasaan kita, secara automatik kita akan rasa sedikit lega... btol x? ?? kalau xpercaya cubalah try test tgoook....

banyak jugak org yg dok buat blog untuk tujuan profit making.. mcm iklan n online bussines.. xkurang jugak yg buat blog untuk mengutuk org lain..yg ni mmg aku xstuju giler2.. jgnla semata2 buat blog nak jatuhkan org...xbek tau korang...

anyway...berbalik kpd tujuan asal aku berblog.. aku nak kasi story ckitla.berita yg sikit je gembira..psl pe sikit? psl xkompem lagi..so xleyla gembira sgt2 :P en.wan skrg sdg LSK di kem sg.buloh. ok berkat usaha doa dan tawakal kami selama hampir 4 tahun..akhirnya dpt jugak dia singgah keje kat kem sg.buloh..2 pon untk tempoh 2 bulan..harap2 dptla kekal kat situ sampai pencen :P mungkin sbb 2 la ade yg perasan aku cam skit hepi..mane x hepinye... hari2 dah ade org tolong handle maira...ok maira sgt buas sekarang ye..

this story i shared to you not just to say that i'm hepi.. cuma nak pesan jugakla pd kawan2 yg seangkatan dgn aku..yg PJJ supaya banyak2 sabar... banyak2 doa.. banyak2 mnta pd Allah.. jgn asyik salahkan takdir..jgn asyik nak berperang aje.. kene buat keje ikhlas..jaga anak sorang2 kene ikhlas..kalau nak ngamuk kdg2 kire okla..tp jgn hari2 nak angin... aku sgt faham perasaan seorang ibu yg kene jaga anaknye sorang2 + keje hari plak 2.. sgt tertekan ok. nak2 bila balik rumah anak buat perngai nak melekat je kat kaki..satu koje xbleh jalan.. korang byk2 sabar tau.. korang kene kuat..sbb anak2 mesti contohi mak2 dia yg kuat ni.. doa banyak2 jugak supaya anak2 ni behave n mudahkan pekerjaan kita sepanjang besarkan dia..... ok?

No comments:

Post a Comment

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...