Wednesday, July 13, 2011

Manusia RADIKAL

disebabkan aku buat satu statement neutral menyelar org melayu islam yg mempersendakan islam. aku plak di cop HINA ISLAM.. this is how radikal pepople act. they are always right. never listen to other people idea.. u read n then u judge..







ye aku tau aku cetek agama..masih belajar.dan xkan berhenti belajar.. tp perlu ke aku cerita kat korang perbezaan org yg ikhlas berdakwah dgn org yg berdakwah dengan mengemukakan contoh dr parti politik yg dia benci + memburukkan org lain,membuka aib org lain..mcm ni ke islam ajar kita. bila kita nak berdakwah nak menyeru kpd kebaikan kita boleh buka aib org lain?? korang pkla sendri...

harap2 dia akan lebih tenang selepas ni... setelah dah berdakwah dg aku.. aku terima dakwah dia dgn baik.cuma aku harap dia jgn radikal sgt. sampai nak label org 'hina islam' dan aku harap dia akan lebih berfikiran terbuka, lebih sempoi dlm berbicara.. sbb Islam 2 agama universal yg fleksibel.. apa2 pon aku suka IMAM MUDA ASYRAF... cara dia berdakwah yg sempoi...menarik ramai golongan2 muda...mcm ni la br syiok!!!

6 comments:

  1. err..kak nad yg ckp non muslim xbleh xbleh msuk msjd ke yg non muslim bleh msuk msjd?npe pdm due2 name??

    ReplyDelete
  2. hahaa...cam xpaham ek? hehhee akak ckp non-muslim yg xtutup aurah spatutnya xbolehla masuk masjid. xjaga adab dan xhormatkan rumah Allah.. kalau muslim 2 sendiri buka aurat masuk dlm masjid Allah pon patutnye xboleh. tp bukankah lebih teruk org yg xde kene mngena..xde urusan masuk rumah Allah dlm keadaan tidak menutup aurah..cam 2 la maksudnya...

    ReplyDelete
  3. yg penting sopan ble masuk masjid... Wajib tutp aurat adalah org islam.. yg kafir tutup aurat masuk masjid pon neraka tempat mereka.. so kita yg muslim ni perlu beri contoh especially ade gambar pemimpin2 wanita Islam yg masuk masjid cuma berselendang nampak jambul... itu septutnya kita kene bising... yg non muslim mungkin dia x tau.. xpe kita tegur dgn cara berhikmah agar mereka berpakaian sopan ke masjid... satu lagi aku ade nampak gambar Rosma baca alquran nampak jambul... ini bahaya nad.. sape yg nak tegur dia.. wallahua'lam

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. non-muslim 2 patut ikut adab masuk rumah Allah sbb kita faham dia xperlu ikut hukum.. untuk jg sensitiviti umat islam..itu pon xbleh ke? but the main isu aku dgn mamat ni bertelagah bukan psl ni. tp psl benda lain.

    ReplyDelete
  6. pembetulan..

    mal
    aku mmg kecam la rosmah ke salmah ke yg xreti nak cover aurat ms dlm rumah Allah. cuma aku sgt marah bila ada parti politik yg mneghalalkan cara pemimpin bukan islam yg masuk dlm rumah Allah tanpa menutup aurat dia. ini bukan soal syurga neraka. cuma sepatutnya pada aku. dia patut nasihatkan pemimpin tersebut supaya pakai selendang ke mcm rosmah.. mcm kat pjaya 2 kan. nak masuk masjid pjaya sume kene tutup aurah xkira muslim or non-muslim. soal dosa pahala,biar Allah tentukan. sbg contoh masuk kuil budha.mesti kene buka kasut. kenapa? sbb ADAB. so what? org putih masuk rumah pakai kasut.kenapa ke kuil dia buka kasut? 2 respect the place n the religion.. itu sj. dlm agama jgnla berat sebelah. jgnla membeza2kan n jgn mengiakan sesuatu sewenang2nya... sng cite agama jgn dipolitikkan.jg sensitiviti sesama agama. itu aje. xkan itu pon mamat ni susah nak digest kot...

    ReplyDelete

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...