sedang enak saya menikmati setengah btg jagung, maira pula asyik men"ronggak"kan setengah batang jagung juga, tiba telefon bimbit ku berbunyi...ring..ring..(klasik ringtone)
saya: hello nak ckp dgn sape (dlu kecik2 mak ajar angkat tpon tanye cam 2)
wan: ni saya la yang... mlm ni dtg cni...anta.......
selesai berbual jam sekitar 6.45. pantas saya menghantar sms kepada bob
saya: nak blk ipoh x?
sepantas kilat bob jawab
bob: kol 7 tunggu aku kat pentagon
begitula keputusan adhoc yang saya buat smlm.. dlm jam 7.15 gerak ke Ipoh.. dengan maira mengamuk2..kesian dia kene marah.. yela saya drive dan dia sibuk nak di dukung... akhirnya mengalah juga..smpai traffic light kat kuil india 2.. saya pangku dia sambil memandu masuk ke UPSI... terpakse..tp xley diamalkan selalu...
seperti yang dijangkakan dulu.. wan xdapat posting ke Sg.buloh.. rezekinya ke Ipoh.. dah seminggu lebih dia bertugas di sana.. kami pon dah berkira2 nak tinggal dimana.. samada tanjung malim atau ipoh.. susah nak buat keputusan... dr segi kewangan, kalau kami duduk berasingan kami perlu bayar sewa 2 rumah.. di TM menyewa, walau di ipoh kuarters..namun ITP wan kene potong..sama la juga maknanya dgn menyewa.. ditambah pula kos wan ulang alik jenguk saya dan maira.. tambah kos barang dapur, bil api air, makan minum semuanya ganda dua...
tp kalau kami tinggal di ipoh, saya perlu buat kira2 kos berulang ke tempat kerja 20 hari sebulan... tp risiko juga andaikata apa2 jadi pada maira... susah hati saya nak kerja..mesti teringat anak dara 2 je.. kalau di tm senang.. kalau maira xsihat laju saja ku tekan minyak ke rumah bs nye... erm... semuanya ade pro n cons..
mlm td wan kata, bos dia usahakan juga untuk hntarnye ke sg.buloh.. dia minta tgu dlm tempoh 2 mgu.. hingga sampai pertengahan oktober xdpt respond dr sg.buloh..maksudnya xde harapan... so wan masih lagi mengharap.. bagi saya, rasa macam dah patah hati putus harapan.. apa yg saya buat sekarang berdoa n solat istikharah minta petunjuk dr Allah dimana saya perlu tinggal?? samada TM atau Ipoh..
erm.... walau ape pon keputusan yang bakal kami terima.. saya redha.. n saya harap wan pon boleh redha... pada kawan-kawan yang tak berapa faham masalah kami..jangan dengan mudah buat kesimpulan katakan wan kejam.... saya berulang atas kerelaan saya... harap kawan-kawan tolong doakan untuk kemudahan kami.. yg paling penting untuk umairah, supaya walau ape pon keputusan yg bakal kami dapat, moga ia tak menjejaskan emosi n perkembangan fizikal maira.. sian anak ibu..dr dlm perut sampai dah setahun... makan, tidur atas ighway aje......
doakan kami ye kawan2 sume!!!

