Tuesday, February 24, 2009

Tugas baru

menjelang usia kandungan 7 bulan.. aku dapat task baru, iaitu mengira pergerakan baby dlm masa 12 jam sehari. kene make sure ada minimum 10 pergerakan.. tujuan supaya ibu2 dapat awasi tahap kecergasan anak dlm rahim. in case baby xgerak... there must be something wrong somewhere!

so start hari ni.. kenela isi form ni.. aku kene mengira from 9am to 9pm. puas jugak nak alert aje sepanjang masa mengira pergerakan dia.. kdg2 2 was2 samada gerak 2 dikira skali atau banyak2 gerak 2 bundle skali.. em.. korang pun mungkin xpaham pasal aku pun xreti nak jelaskan. tp yang penting aku monitor je.. tiap waktu yg biasa dia gerak, mesti dia bergerakla.. kalu x aku mmg gelabah.

new habit baby skrg adalah mengeraskan badan dia.. ada satu mlm 2 hampir 30 minit gak dia mengeras.. aku n hubby da hampir2 nak g klinik. tp seb baik mak call n bg nasihat suruh urut2 dia. n ckp2 dgn baby. then, baby ok.. sja wat gempaq. kata daddy. hehehe

x pe.. next time jgn wat ibu risau ye.. da la ibu dok sorang2 aje ni.. nti panik nak drive kete pun xingat gear.hehehe..

No comments:

Post a Comment

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...