Thursday, March 5, 2009

PTPTN ~ bebanan or kemudahan

PTPTN -> perbadanan tabung pendidikan tinggi nasional @ along utk plajar2 U. hehehe.. sape je yang xpinjam ptptn? melalui kajian hampir 97% pelajar yang menuntut di institut pengajian tinggi ada pinjam ptptn. xbanyak...ckit pun ade, paling idak pjam tok byr yuran.. xkurang jugak yang pinjam tok berjoli katak.

mcm aku dlu..pjam tok bayar yuran n utk blanje. tp ape yang aku nak korang sama2 pk kan skrg ni.. ape yang korang dapat beli dgn duit ptptn 2? ada nampak hasil ke? bukan ape.. masa dapat suit memangla gumbira..tp ms nak bayar 2..sengsara tau. lambat byr nti dpt surat amaran n seterusnya dapat surat dari peguam pulak. da lah blanja byr peguam kita yang kene tanggung.

sehenggat aku, masa amek dip dlu.. aku pjam sparuh aje. dr duit pinjaman 2 wat bayar yuran n aku beli hp baru, masa 2 norkiah la.(nokia 3660). n dapatla shooping kasut n baju.tp xsekaya kawan2 yg pinjam penuh. lagi satu hasil pinjaman 2 adalah aku n housemate masa 2 dpt p becuti kat PD. sewa kancil nek 5 org.. mak aih..bukan kocik2 yg nek kancil 2.. bayangkan la. tp masa 2 bujang.ehek! ape2 pun bleh..terjah aje..

tp yang peritnya sekarang nila.. bayar balik pinjaman tp pinjaman mcm xgerak2. huhuu geram pon ade. so pada korang yg masih study lagi. gunakanlah duit pinjaman dengan sebijak mungkin. n jgn lupa byr bile da grade nanti.. k!

No comments:

Post a Comment

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...