Wednesday, September 2, 2009

maIrA dEmAm...cIaN dIa

semalam maira demam.aku amek cuti coz nak make sure dia dpt phatian lebey.. ye la kalu dok umah babysitter nti xckup tgn la ibu ros nak layan kalu dia merengek..bese la bdk kecit kalu xchatkan manja je..nak peluk. maira pon cma..

mula2 ms p klinik panas dia 39*C, blk rumah aku ukur 38*C, then bg ubat n susu + letak kain basah pada kepala turun suhu ke 37*C.Alhamdulillah.. ada satu kejadian yg ngeri tjadi smalm..dlm kol 6.30 aku 2 branak terkunci kat luar..alkisah....

da siap2 nak p farmasi beli cool fever tok maira, aku pon top tv,kipas, amek kunci kete n dgn slamba capai kunci rumah kat dinding.. aku tarik tombol pintu..pintu tutup..tap! YaAllah!! aku terambil kunci belakang rupanya.. nak dijadikan kisah.. pintu blakan selak.mane leh buka dr blakang kan.. nasib baik ada si dewi..aku pnah bg dia kunci umah ms aku cuti bsalin dlu..huhuuu
then p umah dia amek kunci, p farmasi n blk umah.. dan jgakla buka kat umah...

maira... arini da chat da.. pagi td da tersengeh2. baik aje arini..aku g kije dia tros tido kat umah ibu ros..huhuuu.. ni la gamba budak demam smalam..


tgok bibir dia..cebik je..sedey tau kene baring sendri


masa ni aku paksa dia senyum..aku wat lawak..tp maira muncungkn mulut dia..mogok la 2..


hehe..kalu nenek nmpk gmba ni harus ibu kene marah...maira suka btol kalu kene duduk cam ni..selit dia celah2 sofa 2..huhuuuu..tp kejap je ni..sian kat dia...

1 comment:

  1. Ala shiannya maira...nasib dh ok.Kak ilah cukup riso kalu bdk kecik demam sbb susah skit nk jaga...Takperlah nad jaga maira bebaik k. hehehe...

    Ha memang lah semua mak2 sedunia ni marah kalu budak kecik duk mcm tuh..hehehe

    ReplyDelete

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...