Wednesday, May 5, 2010

tukar header...like mine :)

b4 memberi tunjuk ajar.. saya minta maaf psl lambat sgt wat entry ni..kawan saya tanya mcm mana saya tukar header...so ari ni saya nak tunjuk cara yg amat senang untuk tukar header supaya jadi comel mcm header saya..(comey ke)


1. right klik pada header lama dan save kan imej tersebut. (tujuan : supaya dapat mengambil ukuran / saiz banner tersebut). camni ye :

2. pastu buatla header baru..mcm saya punya tu saya guna cropmom online scrapbooking. anda juga boleh guna aplikasi online yang lain...atau guna photoshop / photoscape dan yg sama waktu dengannya...

3. selesai rekaan header.. pegi pada dashborad..kemudia klik layout...dibahagian page element..klik pada edit
header.. kemudian anda akan nampak ini :
cari dimana anda simpan header anda td... dan kemudian pilih button "instead of tittle and description". dan terakhir sekali klik SAVE.. tadaaa~~~~ dah siap dah header baru... leh lah eksyen dgn kwn2 lain... *(xbaik takbur..tuhan xsuka)

hope dpt membantu sasha ye!! nad explain ringkas je... kalau xmenepati kehendak sha..inform me :) cheers!!

1 comment:

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...