Monday, May 10, 2010

kawin @ tak kawin?

karam singh walia pon pnah ckp "jangan harapkan guruh dilangit, air tempayan dicurahkan"..tau ape maknanya? kalau xtau sila tanye en.google.

dulu masa sekolah.. ramai sangat yg bercinta satu kelas.. cinta sebelah kelas..cinta sebelah blok (aku la 2).. ada yang bercinta bagai nak rak (cinta sakan). ke hulu ke hilir berdua.. hujung minggu dating aje kojenye.. waktu ko-k pon nak dating.. dicanangnya satu dunia..pasangannya lah yg terbaik..yang ter romantik..yang terrrsayang..sumenyalah TER! sampai org meluat @ jeles kat diorang ni... tp akhirnya....... xsumenya jadi. boleh dikira pakai jari brapa org yg akhirnya kawin. cinta monyet lah katakan.. ada jugak yang tak bercinta zaman sekolah @ cinta sorok2...tp tiba2 sampai je kad wangi kat umah kita...uish..kecoh la..sume org terkezut... ada jugak yang saling benci-membenci dan akhirnya berkongsi hidup bersama...samada bercinta sakan 2 jadi @ xjadi ade positif dan negatifnya...

tp yang lebih menakjubkan adalah..org yang konon2 xsuka gila pada seseorang..and it end up...akhirnya mereka ni kawin..ni bukan xsuka yang biasa2... ni xsuka dan membuli hamba Allah tersebut. dia take advantage pada hamba Allah yang suka kat dia.. sbg contoh : tolong dia wat keja sekolah..hantar dia pegi ko-k, teman dia pegi kedai & bayarkan brg2 yg dia beli...uish..plastic! dalam pada masa yang sama...dia banyak lagi sparepart lain... yang Hamba Allah ni pon layan aje.. walau tahu dia sdg diperkotak-katikkan... setia dan tures mengharap..nasib baiklah kawin kan? kalau tak kawin..musti hamba Allah 2 dendam je kat dia.. maka jadilah insiden ....... (nauzubillahiminzaliq). saya doakan si tut & tut..bahagia dunia akhirat ye! :)

saya antara couple yang bernasib baik..sbb setelah hampir bertahun-tahun-tahun bercinta sakan..kawin juga akhirnya.. mcm telenovela kisah cinta kami... anda bagaimana? pnah bercinta zaman skolah? sekiranya anda atau bekas BF / GF anda telah berkahwin..pnah tak terserempak dgn mereka?? saya dan cik wan pnah juga bayangkan........ mcm mana sekiranya kalau kami xkahwin.. bila terserempak macam mana agaknya perasaan kami.. xmustahil untuk jumpa selalu sbb rumah parents kami mmg dekat.. erm.... pada saya.. yang pertama mesti saya malu kerana mengenangkan saya pernah memberikan rasa kasih saya padanya dahulu dan  untuk cik wan dia nyatakan dia sedaya upaya akan cuba untuk mengelak dari berjumpa dengan saya.. masing - masing ada pendirian tersendiri...

saya juga ada kawan2 yang bercinta sesama kawan.. bila perhubungan mereka putus..ada yang kekal bersahabat dan ada juga yang merenggangkan hubungan @ cuba menghindari antara satu sama lain... apa yang saya cuba tanyakan pada diri sendiri..wajarkah kita saling berhubung dengan bekas kekasih kita sedangkan kita telah pon berumah tangga... ada sahabat yang menyuarakan rasa kerisauannya sekiranya pasanganya kini dapat tau yang dia masih lagi bersahabat dengan bekas kekasihnya..samada secara formal atau melalui facebook dll..

pada saya mudah saja... kalau persahabatan yang dibina ikhlas tanpa sebarang perasaan kasih sayang, apa salahnya..berkawan biar seribu, bercinta biar satu.. yang paling penting..diri sendri perlu jujur dalam persahabatan dan perkahwinan.. pada himat saya..kalau dah ade rasa risau 2.. mesti ada sebabnya..risau akan jatuh cinta lagi??? better stop! xpayahla cari susah! nanti jadi macam ADAMAYA... saya sendiri xpernah nak menyusahkan diri untuk berhubung dgn bekas-bekas (jika ada). tapi...... kalau di tanya pada saya..boleh ke cik wan nak kawan dengan ex-girlfriend dia??? jawapan saya... XPAYAH la... kalau xde sebab yang memerlukan dia berhubung dengan ex nya... buat apa?

biarla org kata saya gila kuasa, queen control, dan yang sama waktu denganya.. yang penting kita cuba merancang yang terbaik dan berdoa agar Allah memberikan yang terbaik.. kalau kita gagal merancang, sememangnya kita merancang untuk gagal....wassalam......

No comments:

Post a Comment

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...