Saturday, April 2, 2011

hidup kita x sama

hidup ni satu perjalanan yg panjang dan kurang nyata.kenapa kurang nyata. sbb kita xpenah tau bila ia bermula dan bila ia akan berakhir. aku kalau nak cite psl kisah hidup aku..mmg sgt tragis la.aku takut2 silap2 nti ade lak produser yg nak jemput aku jadi penulis skrip.

tp kdg2 kita kene kenangkan jugak kisah hidup kita pd ms lalu, sbg pengajaran dan pedoman utk org lain. aku tau xde sapa pon yg perfect dlm dunia ni. kalau ade tolong PM aku nama dan alamat dia. aku nak interbiew. paling tidak kecik2 mesti ade wat mak ayah hangit je. paling cikai pon mesti kene cubit kat lengan la kan.

aku sendri pon ade kisah zmn kanak2 yg agak sadis. tp xperlu ler aku cite. kang xabis satu entry. cume aku kagumla dgn kwn2 blogger yg xbenti2 bercerita tentang perjalana hidup dia./ mcm aku pon.hari2 ade je benda pelik yg jadi.terutama pelik sgt bile maira yg buat. tp aku xterasa hati nak share plak.
apekan daya dah kene sound dgn kwn aku, katanya ace cube cite ckit ko skrg camne. so arini aku cite la ek?

poyo cam ade org nak baca. wat ever

aku sgt happy skrg laki aku dah keje kt sg.buloh. Alhamdulillah balik hari2, tp penat skit sbb hari2 kene basuh baju dia dan masak utk dia. tp aku ikhlas ye. yg paling happy maira la.ari2 dpt gusti dgn daddy dia. td br sat laki aku tpon katenye message posting dah sampai, dan tulis kat situ 12woksyop. maksudnya laki aku komfom akan ditempatkan ke sg.buloh. Alhamdulillah lagi.

sume nampak cam baik2 belaka.tp disebaliknya ada juga sedikit dugaan yg diberi oleh Allah. kami diuji dgn sekali lagi gaji aki aku dihiject oleh pihak2 tertentu. dan setelah penilaian semula dilakukan, pihak atm kata laki aku kene turut perintah. ye la kan dah cop jari kaki tangan "saya yg menurut perintah" apa boleh buat.

tp aku yg sedey giler bile tgok laki aku blk keje xde mood. katanya dia nekad beranti 15 tahun servis dgn ATm. aku pon xpaham mcm mane benda mcm ni boleh jadi. org yg arif psl kewangan buat kesilapan, anggota pulak yg terima padah. kalau kita jd cam laki aku pon sure kita fedup.keje mcm nak mati tiba2 tgok gaji xserupa bikn. ape yg aku leh ckp kat laki aku sabau ajela....

hakikatnya dunia mmg mcm ni. bila kita buat baik dan sebaik mungkin buat kerja pati ade yg xsuke. kalau kita buat jahat dan ternyata kejahatanya, org mmg xberani nak tgur. laki aku sgt passion dgn kerjaya dia. makan askar, tido askar, sume askar.tp bila kene mcm ni....... mmg nmpak dia down.

bila jadi mcm ni, aku terfikir ade x saluran yg boleh aku gunakan utk salurkan maslah aku ni dan saluran tu sgt proaktif bukan sekadar melepaskan batok di tangga???

No comments:

Post a Comment

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...