Friday, April 1, 2011

drama kid

drama king, drama queen udah biase sgt korang dengo kan? so izinkan aku untuk perkenalkan drama kid.
ini budak hoo suka bikin scene2 drama sama ibu n daddy dia. ari2 aku tgok dak maira ni kecik je.kdg2 ade rase nak blasah(cubit sayang) tp bile tgok muke dia ala2 xbesalah.trus jadi tergelak beso aku.

baru2 ni aku ade job besar. biase ler ari jumaat.blk tengahari nye waktu lunch bukan leh membunte mcm zaman2 bujang dolu. masa ni la nak ngemop lantai nak kibas2 kusyen, nak lap2 perabot. kebetulan plak la  hari tu maira TERperasan aku kat rumah. maklumla umah bs depan umah.. aku dgorla dia melalak, xde sbb lain la tu, nak balik umah ikut aku. padahal kalo kat umah 2 bukanla nak ngempeng ke ape..sj nak buat kaco2.haish

punyela naluri keibuan yg tebal dlm diri aku ni.xsampai ati. psl maira pon melalak mcm kene cucuh rokok. stock melalak sambil meliuk lintuk tubuh kat lantai.xtau dr mane dia warisi pattern ni. aku p la amek dia. dan2 aku dokong trus senyap. ok! drama yg pertama.

utk  xhampakan maira. aku pon spend dlm 20 minit gakla melayan kerenah dia.nak airla. nak toysla. na tulis la. then aku tgok jam dah 1.30. dgn kuasa veto yg aku ade. aku masukkan dia dlm bilik.letak atas katil, cium dia, n ckp "maira tido...nanti ngantuk buat perangai plak..tido ye baby" ayat2 power seorang mummy xmo bg anak dia melalak. aku tutup je pintu dengola dia wat nangis mcm kene dera tu.. aku tunggu btol2 kat balik pintu. risau gak kan. mane tau nangis2 kang lain lak jadinya. dlm 3,4 minit aku tunggu dia still nangis. tp kali ni intonasi dia dah lain mcm. ade tone yg beza2 dan diikuti liuk lentok suara yg sedikit janggal. aku hulur kepala skit kat celah pintu...hoh? terkejut beruk aku!!

rupenye selama ni yg dia dok nangis dlm bilik bila aku suh tido 2 ade lah drama semata. korang tau x ape dia buat? masa aku jengah tu dia tgh nangis sambil main lori yg tertinggal atas katil 2.. baik punyer nangis "hu...hu....hu...." sambil tangan dok golek2 lori atas katil.. pastu siap kuatkan skit volume suara..sambil dok menggentel bantal busuk dia n teddy bear dia.. aku ingat tu je drama nya psl dah slow skit suara nangis nye. tibe2 dia kuatkan balik suara, kali ni sambil pegang teddy bear n sumbat botol kat mulut teddy bear. yg xley blah muke nangis mcm dok ajuk2 bear tu..

pergh!! sentap wey aku rasa. aku ade record video.tp malangnye xnmpak sebab curtain aku tutup so bilik 2 agak gelap.n almaklumla aku kan tgh stalking maira buat drama... aku xtau nak ckp pe ms 2.. mmg gelak tp suara xdengar.pattern gelak mcm handphone vibrate tu.. xlama pastu aku jengah lagi dia dah slamat terbongkang sambil tgn pgg lori. bertuah punye budak!

aku dok pk2. selama ni ade ke aku ajor dia wat2 adegan drama ek? xjugak. aku pon xpnahla bercita2 nak jadi artis. ermmmm.. ok mungkin masa aku pregnant dulu aku pnah psg angan nak join pementasan putri saadong.. aci dak?

papehal pon aku kasi info si wan psl kes ni. dia sound direct xde tapis "2 sah2 la perangai awak. dok buat2 marah padahal dlm hati xmarah, drama queen n drama kid.bagus!"

damn! sentap lagi

k chow..lantak korangla nak pk ape. tp maira..1 je ibu nak ckp.. sblom 18 please jgn buat byk sgt drama nak..ibu xterlayan ye :P

No comments:

Post a Comment

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...