Wednesday, June 1, 2011

the ABC course!

p/s: entry sedikit basi bah!..
karangan ni standard karangan SPM..kalo rase2 xmo baca..xyah baca ye..takut muntah darah plak :P

at last..ade kan jugak masa utk menulis psl ABC course ni. ape benda ABC course ni? adekah ianya kos untuk membuat ais batu campur? atau kos untuk kanak2 tadika??? tidak...... ianya Advanture Based Counseling which have been held from 18th to 20th may 2011.. the most chalengging and exciting course i've ever joined! BSM please take note...  btol2 rase hilang stress ms join course ni.. sbb xstress bile dpt tau kene banyak buat aktiviti air..jd takutla bukan stres..keh3..

ok masa dok packing brg malam sebelum kejadian..aku budget baju sume standard bleh recycle..yela stakat aktiviti indoor..sure2la dok dlm dewan yg ade aircond n kerusi empuk kan...huhuu sangkaan aku ternyata meleset.. hari 1st dah kene buat aktiviti ORG GILA namanya,atau nama komersialnye kejar2.. heheh korang bayangkanlah..kenderaan muatan berlebihan ni berlari kehulur kehilir... haruslah bergeggar My Gopeng Resort 2...patutla xnmpak monyet sekor pon..sume ngeri kot tgok kami yg kertu ni berlari2... mula2 aku mmg semangatlah nak lari..yela mls nak jadi tukang kejar...tp bile bateri dah weak serah diri je lah..redha je bile kene kejar org..yg lagi best..masa aku jd tukang kejar org.. aku mmg target pompuan je..lelaki xlarat akunak kejar.. kak.nab bukan nama sebenar, telah dgn rela hati menyerahkan diri untuk ditag oleh aku n mengambil alih tugas utk jadi tukang kejar.keh3.... nampak sgtla dah pancit kan...huhuu

then main letopkan belon kat kaki.ok! serius aku fobia belon.nak tiup belon kecik blehla..besar2 aku rasa gerun giler. so sesapa nak jemput aku utk fear factor..letak aku dlm bekas penuh belon je ckupler..aku mesti kecut2 perut punye.. tp conrol hensemla..dgn gagah dok ngejar belon org nak kasi pecah..tp 1 pon xpecah.psl aku ngilu nak pecahkan belon. last2 aku tadah kaki aku suh org lain pecah kan..huhuuuu

next plak aktiviti drgon fly..atau kat kampung kita panggil pmainan 'pukul brapa datuk harimau'. kita kene selamatkan org paling belakang..sbb org belakang pegang belon.kira mcm nyawa kita la.. n for the 1st attemp aku dah tersungkur. dptla luke2 kecik kat tapak tangan! inilah penangan org yg duduk paling depan... nak lindung diri org lain..kita yg tergolek. udah mcm nangka busuk, ropenye...

then aktiviti angkat org kat blkg..ok yg ni pon aku dgn baiknya dok angkat partner aku 2 round. patutnya 1 round je aku angkat dia. but di sebabkan saiz dia yg super kecil dr aku 2.. aku tkut patah plak tulang belakang dia kang.. so dgn slamber je aku angkat dia.. diteruskan dengan aktiviti2 outdoor dibawah sinaran mentari terik yg membakar kulit.. aku mls nak cite sume aktiviti sbb sume aktivti aku buat scr redha..hehehe so gagalla misi aku untuk berangan berkursus dlm bilik yg ade aircond.. dan ternyata kat cni aircond pon tarak!!!

nak cite psl accomodation plak.. kami total girls seramai 18org dok dlm satu dorm/ dorm yg hanya ade TILAM single.. rapat2 giler tilam single ni. 9sebelah kanan. n 9 lagi sbeelah kiri. sila bayangkan ye sardin cap marina yg dlm tin 2..kebetulan maina muzium pon join ksus ni..mmg sesuai sgt nama sardin marina ni.. hehehe... tp xpenting selesa sgt.sbb dlm pale otak sume dok pk ape nak kene hadap esoknye... malam tdo pon pengsan/ aku sedar2 dah ko, 6.30pg..giler x giler la.....

hari ke-2 group aku start dgn aktiviti air..xteruk sgt aktivitinya..cuma yg teruk n giles punye laju adalah arus air..jeram tahap intermidiate kata fasilitator yg bwk kiteorg ke dlm jeram ni.. tp overall aktiviti secara berpasukan.so kurangla sikit sram...tambahan plak kaki bleh jejak... bila naik darat after lunch..dgn mentari atas pala.dok buat aktiviti mcm2.. satu aktiviti yg mencabar adalah aktiviti org buta. aku jd pemandu arah. yg jd org buta 2 si yani..huhuuu sian yani..tpakse ikut arahan aku yg huru hara ni..tp okla.. kita org ke-3 gak kan.. yg lagi kesian psl yani kene masuk dlm kolam cr batu berwarna...tp sayang batu xdpt..bau busuk je dpt..hehehe

mlm pulak sakan la berBBQ..lupe kejap penat lelah.ditambah plak dgn sesi karok yg lagi xhengat dunia.... padahal esok dah kene buat chalenge yg paling mengerikan.. apalagi water rafting la... aku nyanyi jugak..dgn yani lagila..lagu yg aku n yani pon xbape sure.. ntah nape aku pilih lagu 2..hahahaha xsampai nak tarik wokkk..

ok hari yg dinanti2 dah tiba.. so arini kiteorg akan buat water wrafting.tp b4 rafting ade lagi rupenye water confidence... gilerla punye jauh dia lepaskan kiteorg dlm jeram 2..kire 800meter rasanya kene survive dlm jeram 2.. semalam alhamdulillah aku xtertelan air..tp arini minum jugak aku air tebu tawar ni..hahaha... water wrafting mmg besh..xtau nak ckp camne..korang enjoy jela picture ni ye..
day 2- masa nak buat aktivity air..muke rilek lagi sume..walau kene naik lori bwk lembu ni haaa...

day 3- b4 start water rafting..cik ejad bagi tau "anda akan dilepaskan dr sini untuk lakukan self-rafting.".giler ko aku rasa dlm 800meter ade kot..tersedut dlm jeram 2 kali..terlanggar batu sekali..minum air sungai infiniti..hahaa
baru naik bot..masing2 tenang je lagi..tp....jgn sangka air yg tenang bot xkan terbalik..
berjaya lalui jeram kecik..siap angkat2 padel..tgula sat g jeram besau yeee

ini jeram besar yg dipanggil double decker..ade 2 jeram yg berdekatan!

yang ini teknik xmo bagi bot terbalik ye...huhuuu mencabar x???
yg ni gambar group aku..masa ni pengemudi kata "BUMBUM" maksudnya kene tunduk n masuk dlm bot.. aku yg belakang helmet kuning @ sebelah kiri belakang 2.. huhuuu
bot aku 2 org tercampak..seb baik aku slamat..bot2 lain pon ade yg tercampak!!

ok dah habis water rafting..self rafting lg dlm 500 meter..huhuu

ok..kita semua dah selamat!!!! melompat kegembiraan..huyoooburuk sungguh muke den!
seperti biasa sblm naik lori lembu...berposing lagi kita diatas darat :)


dan akhirnya tamatlah sudah kursus ABC selama 3 hari..penat tp sgt seronok!!! miss u all guys!!

kalau korang diberi peluang mau ndak buat begini????





No comments:

Post a Comment

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...