Friday, June 10, 2011

adab hidup berjiran - manners of living next door

translation tajuk 2 gune google translate.memang janggalkan ayat dia. aku kalau ngantuk kdg2 main2 gak dgn google translate ni sebab....boleh buat aku tergelak bila baca translation dia :P

ok! sape kat cni xde neighbour? sila angkat tangan mcm awok.. huh! bohong sgtkan kalo ade org xde jiran.sdgkan dok dlm hutan pon ade jiran. jiran dgn beruk..kah3.. smlm ade jiran aku bgtau ada majlis jamuan makan wekend ni.lantas aku jawab 'xbleh dtgla kak...maaf ye ade jemputan kawin'.. sepantas kilat juga dia buat muke kerut.. agaknye dia ingat aku ni mude setahn jagung xtau baca air muke..kadang2 org ni xfaham dengan keadaan kita. suka buat kita rasa serba salah. suke desak kita.mungkin itu juga sbb napa org la ni suka beli rumah apartment. senang..xpyh pk pasal neighbour.. masing2 buat hal sendri..

bukan la selama ni aku xpnah join aktiviti kat kejiranan aku. ade je aku pegi.malahan aku salah seorang ajk rekriasi peringkat jalan kemudi 2b/3 tau. akulah yg anjur sukan ptg2 utk budak2 kcik lorong aku..selain pengadil aku jugak penyelamat.. and tiap2 ptg aku mesti update DB dgn info2 dr desperate housewives kat area umah aku 2.. cume kdg2 bila ade event je diorang buat..aku pon dah ade event aku sendri..2 yg xpat nak join 2.

so harap makcik2 senior yg menjadi penduduk tetap kat taman2 seluruh m'sia ni jgnla kuat sentap.asal org2 mude xpat join event kome jgnla cepat sentap.. korang pon tau..yg kami ni bukan pemastautin tetap..bila2 ms aje bakal pindah randah..so~so sudahlaaa..jgn dipaksa2.. nti ade ms kami join. yg penting kami ni xsombong. kalau kome xtau nak instal ink printer kan teman da tolong... xckup mey????

No comments:

Post a Comment

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...