Wednesday, August 24, 2011

salam lebaran ~ jgn beraya sakan sgt ye :)

hari ni 24 ogos bersamaan dgn 24 Ramadhan, kurang seminggu lagi kita akan sambut syawal.alhamdulillah setakat ni aku blom gagal lagi berpuasa. nampaknya Allah permudahkan ramadhan aku kali ni. harap2 kekal la sampai 30 ramadhan.. xpayah ganti puasa.. wahhh... heaven!

tahun ni aku beraya kat tangkak, johor.sebenarnye tiap2 tahun pon beraya tempat sama.Almaklumlah suami ku jiran ku. itu ler untungnye kawin dgn org dekat. nak balik kampung xpayah gado2.. sampai jiran kat kampung 2 jadi pelik sbb nampak kami ni mcm slalu sgt balik kampung. mcm mana la xnampak mcm slalu, dah tentula kampung kami sama. kalau sebulan 2 nak balik umah mak n mak mertua.. kan sama aje tempatnye.. hehehehe..

tahun ni persiapan sederhana. aku xbeli baju raya pon. aku cuma beli kasut 2 pasang, n yg akan nak kne beli hangbag n purse sbb dah kelaut sgt purse aku. sume 2 keje anak dara aku ler.. redha -___- wan pon xbeli baju melayu.almaklumler tahun ni dia keje dr 1 syawal sampai 5 syawal.beli jeans n t-shirt jela. yg sakan beraya mcm biasala maira la.dgn kasut 'ketak-ketuk' dia,pastu blouse 2, jeans 2, t-shirt 4 helai.baju kurung 2..pergh... xtermasuk tajaan dari nenek dia lagi.. mmg dia je la yg beraya..

tahun ni aku rasa bank2 sume kedekut.sbb xbg sampul duit raya byk2. tukar beratus2 pon dpt 2 pack je. hampagas sungguh. aku print out hasil kerja tgn kak emily. then i fold it n it become my own sampul duit raya.. see this.. tadaaaa
dah siap lipat u alls!!!
sampul duit raya yg sgt cantik ni bakal diisi dgn RM2 aje.. mintak maapler kanak2 ye.. itu je yg hakak mampu buat ms ni.. insyaallah doakan hakak murah rezeki.tahun depan hakak topup ye...ni nak pesan ni.apa yg penting bukan kuantiti yg kita isi dlm 2.tp niat kita n keihklasan kita.cheeewahh!!
ketika memberikan duit raya pada kanak2 di hari raya nti.kita hendaklah ikhlas-seikhlas2nya, niatkan ia sebagai sedekah,amal jariah. abaikan sj sekiranya kanak2 tersebut membeli cikedis,jajan,nini cokleat celup,mahupon mercun pop2 dihadapan bijik mata anda..fokus..fokus... niat sedekah... :) ; nadya shah 2011
ingat 2 ye... kata2 i!...so..dengan ini,hamba menghulur 10 jari memohon kemaafan,andai kata dlm persahabatan maya ini.ada yg terguris,terhiris dgn kata2 hamba.maklumla tangan hamba ni xbape runcing. menaip kdg2 tertekan salah huruf..wakakaka...

 selamat hari raya semua!!!! raya jemput dtg rumah!!


________________________________________________________________________________

No comments:

Post a Comment

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...