Wednesday, September 14, 2011

SYAWAL 2011...KELAS KO JAH!!!

salam semua.. alhamdulillah semalam baru aku start keje selepas 2 minggu cuti raya.. ha... amek ko 2 minggu.hampir2 aku lupe yg UPSI ni dah buat jalan 1 way semalam.keh3... kali ni nak cite panjang2..sampai sume org muntah.nak cite psl hal raya lepas.. maklumler kita cuti lamakan..ditambah plak dgn suami yg TETIBE dpt cuti haram di pagi raya.kah3... layanzz....

cam bese la..pagi2 raya dimulakan dgn sesi bermaaf2an.. tiap2 taun raya umah mak sendri..lepas dah settle umah mak.jalan kaki xsampai 5 minit da sampai umah mertua.. TERBAIK! kan. apa lagi sesi bersalaman plak dgn keluarga mertua.. pas salam kita amek gambau plak..tadaaa...

my family n my in law family..kiteorg ok jek... KAUTIM maa!!...

ini dia gambau me n inlaw family.. from left..pokcu,pakngah,wan,aku,pakjang n mokde.. sila abaikan kami yg sememangnye lari tajuk dr warna tema..hehehee..

the kami berkunjung plak ke umah atok aku yg lebih kurang 10 minit je jarak perjalanan.. lepas tu barulah gerak ke muar. rumah atok belah ayah.n terus melawat kubur ayah..shedey...rindu ayah.. harap2 ayah bahagia diSANA...n masa org tua dok melawat pusara budak2 kecit ni buat persembahan merdeka rupenye.. dok menyanyi lagu 31 OGOS.. pergh....anak aku pon xmo kalah..
tgok 2...siap bendera ditaja oleh UMNO bahagian parit bulat/seri menanti..kah3

then kami bergerak blk n singgah umah in law abg aku.. hasilnya hari raya pertama kami selamat sampai ke rumah mak selepas isyak dlm kol 9 gitu.. perghhhhh penat xhengat!!

hari raya ke 6 kami buat open hause kat umah mak.. kehadiran ala2 suam2 kuku.sbb mungkin ramai dah blk. tp alhamdulillah makanan habis jugak.sbb kami adik beradik belasah secara berganti2..hahaha sebelum org ramai  dtg ke open hause kami..kami ade photoshoot.maklumla akak aku yg TUA baru blk bercuti raya. so bergambo sakan ko..

abaikan merah yg melalak 2.. sbb dia xbape sihat n ngantok.

my sibling n mak. lain2 kan muke kiteorg..

my family n mak..gambau sedikit gegar.sbb cameraman parkinson.hahah

emak n cucu2nye.. sila lihat disitu..maira terpakse dipeluk oleh ibu..sbb dia xmo amek gambau kalau ibu dia xde..pergh... penyamaran yg hampir berjaya.. lol!

overall raya tahun ni best sgt...sbb sume adik beradik ade. pastu banyakkk amek gambau. cuma aku leh plak demam raya ke-2 2..pergh.. dah le sakit gigi..hampeh tol! cuma tahun ni aku kurang beraya umah kwn2 sbb kebanyakan kawan aku sume dah kawin.yg bujang leh kire dgn jari.. hope taun depan dpt beraya camni.insyaAllah...

tp ni xabis lagi tau cite raya...next nak cite raya kelantan merangkap prongram merisik kabar dan meminang anak sedara org tak bai,thailand.. kah3... tunggu...

eh..eh....lupe nak tunjuk baju maira n kasut 'ketak-ketuk'nya di pagi raya.tadaaa......
tomey x? tomey x?? cakap xtomey nti maira babap..dia dah pandai babap org tau..cubit dia pon sejibik cam nenek cubit ibu dia masa kecit2..perghhh....... ok SELAMAT HARI RAYA korang..... ade balance lg 2 minggu tok raya..


No comments:

Post a Comment

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...