Wednesday, March 3, 2010

SeSi inSaFkAn DiRi

blogger-emoticon.blogspot.com

syukur ya Allah..atas segala nikmat dan kemudahan yang telah Kau berikan dan yang akan Kau berikan..amin..

nak stori skit...slalu p keje naik kete japang cik wan 2. minyak pon mkn byk..tp kalu nak ke pekan ke nak ke BMU ke susah..yg paling sakit jiwa, nak cari parking. planning nak beli motor..senang ckit kalu ade motor..simple aje..

arini g keje naik broom2.. tiba2 cam rasa... susah gak naik motor ni.. panas, kalu bwk brg byk dah mcm makcik2 lak, pastu budak2 rempit usha jek (hello adik, akak ni dah kertu..korang 2 budak2), dah 2 kalu pkai baju kurung ni, dokla tertarik2 kain.. aurat la katakan.. mcm xselesa pula...

tgah dok membebel2 atas moto (bebel dlm hati ye) on dway ke pekan, nampak sorang india dokong anak sambil tangan pimpin sorang lagi anak. terdetik dlm hati 'ha..nadia..ko nak jd cam2? kete xde motor pon xde'..Alhamdulillah... syukur rasanya, ade gak motor.. xde la kempis peha aku yg gebu ni dek kerna berjalan berkilo-kilo-kilo meter..

sempat juga aku berangan sepatah dua kata.. macam mane agaknya kalu aku bawak umairah naik public transport?? mcm 2 la agaknya org kesian kat aku.. aku bukan xde kenderaan, tp kalu blk kmpung skrg ni..kurang berani (bukan xberani ok) nak drive berdua dgn maira. almaklumlah, anak dara 2 dah besar (2 bulan lagi genap 1 tahun), macam2 perangainya..nak manjatla..menjeritla..oh xtahan telinga ni...

last monday, mak masuk hospital, tekanan darah tinggi yg extream + suspect of serangan jantung. aku tersangatla sedey kerana hati ni nak blk kmpung. tambahan dgn dorongan kwn2 yg suruh blk tgok mak. tp apakan daya kenangkan bahaya juga kalu blk berdua dgn maira..so aku call je mak.. dlm tepon la dua beranak ni melalak (aku rapat dgn mak). last2 abg aku yg amek tpon smbil ckp "ah ko ni..sama je dgn mak.. mak nangis , ko nangis.. xabis ni nanti, mkin naik darah mak 2.." huhuuuu....

berbalik kepada cite td.. aku dok bayangkan boley ke nak bwk maira naik publik transport.. somehow satu hari nti aku mesti cuba juga.. ape yg risaukan aku...brg2 dia n perangai dia.. would she behave her self dlm bas? dlm train? barang2 dia slalunya byklakan..susu pampers baju.. n slalu kalu blk kmpung angkut buai coz siang kene tdo buai (mampuih den nak angkut buai wey). buai tinggalla kan...

emmmm slalu bila pk nak naik bas je, mesti aku bayang camni...
- 30 minit pertama...ok je..senyum kat sume pessanger..ketawa2...gumbirala senang cite
-1jam 30minit berikutnya...mula xselesa..nak susu, nak tido..nangis..jerit2...ganggu sume org....berak pulak tiba2.....blogger-emoticon.blogspot.comargh.........................
sure kalu mcm ni aku kene beli tiket utk 2 seat...baru selesa kot ye?? erm..... nanti ibu fikirkan ye maira.....

sesapa yang ade pengalaman bwk adik, adik sedara, sepupu, anak naik public transport..leh share dgn aku.. bg petua camno nak bg budak2 ni behave je dlm pejalanan....tq

2 comments:

  1. Mak awak ok aja.. cuma dia sedih yang tersangat serta tergangu fikiranya dahla seblm tu Tok Yah kena langgar..mak jugak yang tunggu kat kecemasan..
    Masa pergi tengok di hari tu katil dia la paling happening... paling ramai tetamu..setiap kali org datang dia cerita dia nangis.. so kitaorang pakat nak rakam je cerita di supaya org datang kita play je.....

    ReplyDelete
  2. dah budget pon mak ok
    tp bese la.. memang dramatis skit mak 2 kan
    anak nye pon sensitip
    ape lagi...berjuraila air mata
    hehehe
    tq tokcitcot dtg lawat mak
    ujung mgu ni maira nak blk kmpung.. nak lawat nenek dgn tok nek..hehehe

    ReplyDelete

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...