Friday, May 6, 2011

bile cuti sume stress pon ilang..tp bile balik cuti stress dtg lg

last wekend kan satu malaysia cuti. buruh day la ape lagi. so cam biasa ak blk kmpung.. keje kawin berderet dah dijemput.hukumnya wajib2 belaka. dgn berbekalkan perut 3 pax aku ni,,aku cuba hadir sume jemputan..terbaik bukan?? ye..hasilnya naik 2kg..diam2 sudah..

bile balik cuti tgok muke mak..tgok muke anak2 sedara..tenang semacam je.xtau nak ckp camne. tp bile balik cuti xsampai umah dah stress..ape lagi..kene ngadap jem..pjalanan yg 3 jam boleh jadi 5,6jam..yg buat lagi hangin..xde la plak plus highway nak bg diskaun disebabkan perjalana kita delay.kalau bg diskaun kan bagus.tenang skit hati kami berbulan madu atas highway.cet!

aktiviti pebret aku utk cuti kali ni adelah.menikmati sun set kat pantai puteri melaka. budak2 main pasir.aku,wan n mak dok santai ngadap laut.sampai xperasan anak dara dok menempel kat tikar org sebelah.hasilnya dapatla aku kawan baru org melaka.maira..maira...

lagi satu aku stress psl minyak naik.aku bukan stress psl minyak 2 naik sbnanyela..aku stress psl org yg pakai minyak97 stress..sbb dok mekak kat tinge aku. kalau ikutkan aku lagi nak mekak susu anak aku naik RM4 ok!! susu ni makanan utama kalau utk baby 6 bulan kebawah. n yg aku lagi stress psl iklan ni...



katanya "bantulah kami utk memberitahu ibu2 tentang susu untuk membesar yg SESUAI" ada sambungan sebenarnye..yg sesuai untuk org2 kaya!! mana taknya susu satu tin 74.90.. WTH!!

hanya sekadar dia kurangkan kandungan gula..membolehkan dia utk naikkan harga susu sampai rm4++.. aku mmg tensen giler. nape xde org yg pantau harga susu ye? mmgla kalau aku ckp camni ade je yg xpuashati.. ade je yg ckp "kalau xmampu pakaila susu murah" pandailak guna ayat ni.. so gunalah ayat yg sama  bile ckp psl minyak keta..

kesimpulan nye sama.. kita kalau boleh nak yg terbaik utk semua.. utk keta nak yg terbaik.. utk tumbesaran anak pon nak terbaik.apatah lagi susu ni penting utk anak2.. utk perkembangan otak dia. yela jgn pandai sembang je nak wujudkan modal insan yg cemerlang. kalau gol.pertengahan cam aku ni pon ade mslh nak supply susu tok anak.korang bygkan org yg susah..ntah2 anak dia minum susu pekat tu.bancuh skit2.. aku nah tgok kes camni!!!

dgn ini aku trus berazam..for future nye baby..aku akan cuba BF sedaya mungkin..kalau dpt sampai dia 2tahun setengah.insyaAllah!!!

No comments:

Post a Comment

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...