Monday, July 18, 2011

"Microsoft PowerPoint has stopped working"

baru2 ni aku mengalami masalah, dimana powerpoint aku akan crash setiap kali aku cuba menaip. aku hampir gila.apa gunanya ada powerpoint tp xbleh nak menaip n xblehla nak buat presentation. aku ade buat keynote presentation tp malangnya bukan semua tempat ade mac OS.. so aku pon kaji punya kaji..punya kaji..camne nak selesaikan masalah ni. dan walla!!! aku dpt solutionnye.. 

mengikut kajian aku,sbb powerpoint crash adalah kerana aku install dual os dlm macbook aku. so bootcamp telah men'disable' keyboard setting dlm windows. sesapa yg dpt error message mcm ni.bleh cuba step berikut ye;

Bukak Control Panel
pilih view mode “View by Category”, cari bahagian “Clock, Language and Region”
klik pada “Change Keyboards or other input methods”
tekan butang “Change Keyboards”
Tekan butang “Add”
scroll kepada “English (United States)” dan expand tab.
klik '/' pada ceheckbox “US”
Tekan OK.
Tekan OK. — nti korang nampak ada 2 keyboard disenaraikan iaitu “US” dan “United States (Apple)”Tekan OK.
 
harap2 dapat membantula kan.... selamat mencuba!!

No comments:

Post a Comment

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...