Wednesday, January 1, 2014

Kek coklat microwave..

Sumpah senang! Sumpah sedap!
Sumpah xsampai 5minit kalau bahan2 ada depan mata
Memandangkan tadi kami pegi sambutan ambang tahun baru 2014 dekat masjid, xdela org jual makan2. Jadi kami lapo. Pembahagian tugas dah dibuat. Somi masak nasi goreng. Isteri buat kek cekelat segera. Alahaiiii setuju. Sonang yooo
Meh aku share cara2 nak buat. Tp sebelum tu. Sila dapatkan bahan2 seperti gambarajah berikut:

*Mula2 pukul 1 biji telur dgn 3 sudu gula
*Lepas tu masukkan 3 sudu besar nutella
*Masukkan pula 3 sudu besar serbuk koko
*Masukkan lagi 3 sudu besar susu segar/full cream milk
*Masukkan lah pula 3 sudu minyak jagung
*Akhir sekali masukkan 4 sudu tepung naik sendiri

Pukul2 sampai sebati.. Pakai garfu je nyah.. N Hasilnya....

Lepas tu ape lagi. Masukkan dlm bekas ikut bntuk kesukaan anda. Yang pasti bekas tu boleh guna dlm microwave yeeeeeee...
Gunakan kepanasan paling tinggi 'high' 
Bakar dalam 2-3 minit. 
Ingat eh..microwave bukan oven. 

Lepas dgr bunyi 'ting' dr microwave anda. (Bunyi bergantung kepada jenama microwave. Hahaha)
Bukalah pintu microwave dan lihat hasilnya..
Taraaaaaa 
Amaran keras. Dont judge the cake by its look.
Sumpah. Boleh tahan untuk kek yg senang gile nihh
Cuma yg aku buat ni kosong. Sbb sekadar mengalas perut yg sedang lapo.sambil tgu nasi goreng siap. Alahaiii ketang ketung chef daddy kat dapor.. Haha

Untuk mendapatkan rupa yg lebih menyelerakan. Bolehla buat coklat ganache yg melimpah ruah dan meleleh2..Lepas tu bleh promote kat fb 'kek cekelat meleleh ayaq lior' hahahaha
Actually aku terfikir nak lapis2 dgn peanut butter. Atau letak cream cheese at top.
Ya Allah maveles!
Korang kene cuba weh!
Esok aku share gmbo kek yg lebih cun n menarik yeeee.....
Ok till then.

Good luck
Nad
Xoxo

5 comments:

  1. blh try ni ... oven terbakar..cik microvave ajer yg ok lagi

    ReplyDelete
  2. Nampak senang je nak buat..tq for sharing

    ReplyDelete
  3. KALAU GUNA MIKROWAVE OVEN BOLE X??

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum,
    okeh...try dulu

    ReplyDelete

ur comment is highly appreciate..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...